Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 20 okt 2018 01:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 16:04 
Member

Roegge schreef:
Citaat:
Ik heb geen zin wat te zeggen over mijn portofoons sorry. Straks mag het niet dan heb ik veel geld weggegooid en word dit alleen maar een flametopic waar staat hoe slecht ik ben.
Ik wil daar liever niets van weten.

Goed gezien ! Als je hier een vraag stelt krijg je meestal eerst een preek "hoe illegaal je wel bezig ben" voordat je een antwoord op je vraag krijgt.

Sad but true :?

Dat is bij elk forum zo dus inderdaad uit ervaring weet ik dat en had ik geen zin in gezeur.

Bedankt voor de info allemaal, ik heb ctcss ingeprogrammeerd ik ga kijken of ik nog steeds kiddos hoor en kan zenden op zelfde locatie.
En nee niet dezelfde ruimte. Een speeltuin met veel struiken geparkeerde autos steegjes en dergelijke. Kunnen maximaal 2 huizen tussen iemand zitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 17:27 
Member

En anders als je wel frequenties zelf kan programmeren, kijk dan even naar de LPD kanalen.
Daar zijn er veel meer van en kan je naar hartenlust uitzoeken. Daar heb je veel minder last van kinderen of babyfoon's.

En daar wordt veel meer op gekloot met verkeerde vermogens, dat jij met je porto's niet zal opvallen. Amateurs en nep amateurs maken het op die kanalen veel bonter dan de gemiddelde porto gebruiker.

Lekker in programmeren en plezier hebben :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 17:50 
Member

Michel-nl: Het verschil is wel dat zendamateurs op de LPD frequentie's
400W PEP mogen maken. Met een beetje antenne met flink wat gain kom je
gemakkelijk boven de 10kW ERP uit. Legaal, dat dan weer wel...
De LPD band mag vergunningsvrij gebruikt worden, met goedgekeurde LPD apparatuur.
Kl.ten met illegale portofoons wordt je daar al helemaal niet in dank afgenomen..

@algemeen: Wat preken betreft.. Ik neem aan dat ook niemand je gaat aansporen om eens 180 met je auto op de Nederlandse autosnelwegen te gaan rijden...
Waarom zouden we dan wel anderen aansporen illegale dingen te doen met het radioverkeer?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 18:00 
Member

Dat mag vast maar niet voor de N amateurs, en die lappen het ook massaal aan hun laars.
Maar zo zijn er nog wel meer, als ik of de TS zijn porto's op 4 watt gebruikt valt hij nergens op en kan raak praten.

En geloof me er is niemand die daar aanmerkingen op zal maken, wellicht een enkele amateur of persoon die zich altijd braaf aan de regeltjes houdt. Dat is te verwaarlozen!

Waarom zal hij het niet doen en velen wel? Voor de TS, jij neemt je eigen keuzes en verantwoordingen daarin :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 19:22 
Member

Ik ben niet heiliger dan de Paus,

Maar een beetje normen en waarden....

Doe gewoon legaal, koop een paar PMR porto's, die je op toon kunt proggen!

Anders wordt het uiteindelijk een: kijken wie de grootste l.l heeft, en geloof me, er is er altijd een groter :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 19:48 
Member

Ik zeg niet dat men maar meer en meer moet gaan stoken, maar een normale porto die 1 tot 4 watt kan prima. Dat gebruikt de grootste gross ook op de vrije kanalen.

Hij kan zelf wel inschatten wat wel of niet kan, daar hoeft niemand hem op aan te spreken lijkt mij.
De TS vraagt iets maar krijgt antwoorden waar hij niet om vraagt.
Dat wil ik er mee duidelijk maken, als iemand mij vraagt hoe hij naar arnhem moet rijden ga ik hem niet vertellen dat ie zich wel aan de max snelheid moet houden die daar geld.

Dat is zijn vraag niet!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 22:07 
Member

Gewoon een access point neerzetten en met je mobile telefoon via wifi gaan !
(ok knuppel hoender hok etc :) )

Iedereen die "de preek" krijgt roept dat ook wel vaak over zich uit, de manier waarop een vraag gesteld wordt maakt vaak al duidelijk dat niet duidelijk is wat wel en niet mag.
En roept vaak eerst een hoop irritatie op bv "kids die bleren" (oei lekker sociaal).

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 22:30 
Member

je moet je maar eens proberen voor te stellen dat je lekker aan het lasergamen paintballen of airsoften bent en je wilt je team wat zeggen maar het kan niet want kinderen zeggen te hele tijd:"lalalalalalala ben je er nog wie is daar hoe heet je wat doe ja hahahahaha lalalalalalala".
dusja, dat is blehren. bij mijn vragen over normal en waarden en socialiteit beginnen.....dat is "troll" gedrag zoals dat word genoemd op het internet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 22:39 
Member

Michel-nl schreef:
Dat mag vast maar niet voor de N amateurs, en die lappen het ook massaal aan hun laars.

Leuk die aannames.. PD-ers houden zich daar niet aan...
Bewijzen???
Een PD-er met 25W en een Yagi met genoeg gain kan ook 1kW ERP of meer neerzetten,
geheel legaal..
Michel-nl schreef:
En geloof me er is niemand die daar aanmerkingen op zal maken, wellicht een enkele amateur of persoon die zich altijd braaf aan de regeltjes houdt. Dat is te verwaarlozen!

Er zijn meer mensen die zich daar aan storen dan dat jij denkt...
Zo werkte ik ook wel eens met een bevriend zendamateur op 70cm...
Gezellig, de LPD-ers konden ook meedoen...
Mijn bevriend collega zendamateur werd door LPD-ers van de band gedrukt... :shock:
Ja, nee, echt... Dat kweekt erg veel begrip...
Michel-nl schreef:
Ik zeg niet dat men maar meer en meer moet gaan stoken, maar een normale porto die 1 tot 4 watt kan prima. Dat gebruikt de grootste gross ook op de vrije kanalen.

Alweer van die prachtige aannames waar je niks mee kunt...
Daarnaast, jij bent niet verantwoordelijk voor wat het gros doet..
Denk daar maar eens aan als je eens ergens ter verantwoording wordt geroepen...
Ja maar de buurman doet het ook helpt niet...

Voor de rest zou ik zeggen dat de topic starter is geholpen, hij kan weer even vooruit,
en de rest is alleen maar offtopic aan het reageren...
We hebben in Nederland allemaal afspraken met elkaar gemaakt..
Dat hebben we op papier vastgelegd in wetten..
Als je je daar niet mee kunt conformeren zou ik zeggen ga stemmen,
of start zelf een politieke partij..
Wat overloos geblaat in dit topic over preken gaan de regels echt niet veranderen...
En dit is overigens het topic PMR446, en niet radiopiraterij,
dus ik zou niet weten waarom een waarschuwing mbt niet-goedgekeurde apparatuur hier niet op zijn plaats zou zijn.
Ik rust mijn koffer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 apr 2013 22:53 
Member

Gaat weer lekker hier :x .

De meesters en de kleuterschool kinderen.

Doe gewoon normaal met zn allen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]