Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 25 sep 2017 20:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TK-2207 programmeren
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 maart 2015 17:01 
Member

Hey dudes!

Kheb mezelf voor mijn beroep (beveiliging) 4 TK-2207 's aangeschaft.
Nu heb ik de programmeersoftware en kabel enzo om aan de slag te gaan maar heb geen flauw benul van hoe dit werkt.
ik zou op kanaal 3 willen communiceren met mijn 4 radio's zonder da iemad anders dit kan opvangen. (beveiligen dus) iemand die me kan helpen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TK-2207 programmeren
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 maart 2015 17:19 
Member

Hoi!

Stop maar met proberen... Dat lukt je niet! :D
Ik doel dan op het niet kunnen afluisteren.

De enigste portofoons die niet afgeluisterd kunnen worden is een digitale porto,
en dat zijn niet deze Kenwoods.
Je kunt hooguit CTCSS / DCS erin zetten.

Dat zijn toonslotjes op een bepaald kanaal.
Stel je zit op de freq 222.000 Mhz
Dit is je afgeronde freq.
Wil jij meerdere kanalen kun je elk kanaal afzonderlijk een toonslotje erin kloppen.
Dan krijg je bijvoorbeeld:

CH1 222.000 Mhz 114.8
CH2 222.000 Mhz 94.4
CH3 222.000 Mhz 123.0
CH4 222.000 Mhz 186.2

Dit houdt in dat je partner op hetzelfde kanaal moet staan om je te ontvangen / zenden.
Ontvangen kan overigens wel als je op de afgeronde freq van 222.000 Mhz gaat luisteren.
Zenden kan dus niet als je partner met toonslotjes zit... Hij zal je niet horen...

Let je wel op dat je niet zomaar allemaal frequenties erin kunt kloppen?!
Ik mag aannemen dat je een machtiging hebt (beroepsmatig / bedrijf).
Dan zit je gebonden aan de toegewezen freq. van het AT.

Als je echt niet weet hoe het werkt kun je dit beter overlaten aan iemand die er wel verstand van heeft. Er zal vast wel iemand in de buurt zitten die jou kan helpen...

Succes!

Gerben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 maart 2015 17:38 
Member

Grasklokje schreef:
Hoi!

Stop maar met proberen... Dat lukt je niet! :D
Ik doel dan op het niet kunnen afluisteren.

...........

Gerben

Hey Gerben,

Bedankt voor je respons.

Het betreft blijkbaar een vergunningsvrije portofoon. de frequenties sttaan er al in en bij encode en decode staan ook al cijfertjes. is dit dan al in orde?

Ik heb bij encode en decode enkele cijfers veranderd op 2 van de 4 radio's en ik kan nog steeds op -en af communiceren met de andere 2 ....
is er iets dat ik over het hoofd zie?

http://users.skynet.be/dejo/2.PNG

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2015 19:51 
Member

Hoi!

Ik heb even gekeken naar je screenshot.
Dit betreft GEEN vergunningsvrije porto.
Vergunningsvrij is PMR en LPD. Verder (en zeker niet op de VHF) geen vergunningsvrije banden.

Deze porto's zijn al tweede hands, dus de freq van de vorige eigenaar staan er al in...

Stel dat je Encode en Decode bijvoorbeeld bij 1 porto laat staan op 67.0 (kanaal 1)
Een andere porto zet je hier bijvoorbeeld 123.0 (ook op kanaal 1)

Dan zou je dus elkaar niet moeten kunnen ontvangen...

Als het op none staat zit je op de hele freq. zonder toonslotjes.

Succes!

Gerben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2015 01:05 
Member

Allereerst heb je inderdaad geen vergunningsvrije porto; je zult hier altijd een zendmachtiging bij het AT voor aan moeten vragen!
Dan zul je ook een setje nieuwe porto's moeten kopen, want die je nu gebruikt (gaat gebruiken) zou ik niet hier willen gebruiken; je hebt namelijk een setje NEP kenwoods! Allereerst zijn het geen Europese porto's (kenwood voert deze niet in de EU) en ten tweede kan ik met redelijke zekerheid vaststellen dat ze nooit door kenwood zijn gemaakt doordat de subaudio niet werkt! (Dit is namelijk een bekend probleem bij de fakes!) vml komen deze uit China/Azië.
Als je ze gaat gebruiken zul je ook gaan merken dat de porto's erg snel leeg zijn, omdat de accu's van een erg inferieure kwaliteit zijn! Tevens heb ik al 1 uitgebrande lader gezien; al kan ik niet met zekerheid zeggen waar dat vandaan is gekomen, daar was hij te erg voor verschrompeld....
Mogelijk heb je ze van ebay(?) anders zou ik ze zeker proberen terug te doen aan de verkoper!

Kortom, sorry om te zeggen, maar ik ben bang dat je toch wel een miskoop hebt gedaan!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2015 11:39 
Member

MarcelZwolle schreef:
Allereerst heb je inderdaad geen vergunningsvrije porto; je zult hier altijd een zendmachtiging bij het AT voor aan moeten vragen!
Dan zul je ook een setje nieuwe porto's moeten kopen, want die je nu gebruikt (gaat gebruiken) zou ik niet hier willen gebruiken; je hebt namelijk een setje NEP kenwoods! Allereerst zijn het geen Europese porto's (kenwood voert deze niet in de EU) en ten tweede kan ik met redelijke zekerheid vaststellen dat ze nooit door kenwood zijn gemaakt doordat de subaudio niet werkt! (Dit is namelijk een bekend probleem bij de fakes!) vml komen deze uit China/Azië.
Als je ze gaat gebruiken zul je ook gaan merken dat de porto's erg snel leeg zijn, omdat de accu's van een erg inferieure kwaliteit zijn! Tevens heb ik al 1 uitgebrande lader gezien; al kan ik niet met zekerheid zeggen waar dat vandaan is gekomen, daar was hij te erg voor verschrompeld....
Mogelijk heb je ze van ebay(?) anders zou ik ze zeker proberen terug te doen aan de verkoper!

Kortom, sorry om te zeggen, maar ik ben bang dat je toch wel een miskoop hebt gedaan!

Das minder goed nieuws.
Nu ja, gister gebruikt voor een feestje en eigenlijk geen klagen van.
Batterijen gaan zeer lang mee, worden niet warm en super bereik.

De batterijen zijn btw echte kenwoods.
Toestellen gekocht via wish.com

Wat de vergunning betreft, kan ik deze gewoon aanvragen om toch in orde te zijn?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2015 14:58 
Member

Vergunning kun je altijd aanvragen bij het AT (en betalen... eerst een eenmalige bijdrage, daarna een jaarlijkse!) (geef hierbij wel aan dat je VHF wil, anders heb je straks nog niet de goede)

Hoe weet je eigenlijk zeker dat de batterijen wel origineel zijn?? door de sticker(...) of komen ze ergens anders vandaan? (wat voor code staat er in de batterijen gestanst?)

Waar ik zeker mee uit zou kijken is dat je nu dus illegaal bezig bent, omdat je zend op frequenties waar je geen vergunning voor hebt; ik begrijp dat je ze voor je beroep gebruikt en dan heb je het dus over een groot risico (ook financieel, boetes zijn niet mis!) Heb je enig idee op wat voor frequenties je nu werkt en wie daar dan op zouden kunnen zitten??
Tevens hebben deze porto's geen CE keurmerk en mag je ze dus per definitie niet gebruiken in nederland (behalve dan de mogelijk aanwezig ce sticker wat staat voor china export...)

Heb trouwens nog even gekeken op de site die je noemde, maar zie daar alleen kleding staan en kan niets anders zien zonder me eerst in te loggen...

Kortom, veel succes met het maken van een keuze wat je gaat doen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]