Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 16 sep 2019 04:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Drie landen punt
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jan 2006 20:49 
Member

Poging: 1
Datum: 8-1-2006
tijd:16:00~17:00
Condities volgens tropo kaart: LOW
hoogte: 322m boven NAP+ de uitzicht toren van 50m boven het maaiveld
Bijzonderheden:weer matige mist

Voor een eerst DX poging naar Vaals afgereisd van uit Geleen.
Hoewel de condities LOW voorspeld zijn toch eens een poging ondernomen om contact te leggen met andere gebruikers om Zondag zit er niet veel beroeps matig verkeer maar hoopte op wat hobby gebruikers.
2 euro parkeren en 3 euro p.p. voor toegang tot de uitzicht toren en ja de koffie die rekenen we dan maar niet mee.
(en eigenlijk het parkeer geld ook niet als je door de IN slagboom weer naar buiten rijd door een inkomend voertuig te simuleren met een stuk plaat van ca 40x50cm J )
Het eerste wat opviel is zodra je met de lift ook maar boven het maaiveld uitkomt er toch een mix van signalen op je afkomt en veel zwakke stationnetjes.
Op ch 5 knalde wel een station binnen, Belgische bezoekers van het naast gelegen Labyrint.
Deze waren met meerder auto’s onderweg en arriveerden op de “parking” wat natuurlijk door de kids aan het volg voertuig gemeld word.
Omdat ik vriendelijk van aard ben heb ik ze welkom geheten op het labyrint en gelijk verwarring gezaaid.
Men dacht dat ik een medewerker was van het labyrint en men was blij verrast met mij aanwezigheid.
Natuurlijk de mensen even uit de droom geholpen en netjes verteld dat ik de Hollandse labyrint kabouter was.
Dit bleek toch minder geloofwaardig dan dat ik een medewerker zou zijn van daar.
Tussen mijn DX pogingen door een leuke babbel gehad met het gezin uit het Belgische Gent.
Boven op de toren helaas geen enkel NL contact kunnen maken maar mijn Duits is wel goed dus op de regio “Aachen” aangeroepen en tussen de storingen door komt antwoord en men vraagt zich af wat Aachen nou zit te roepen op Düsseldorf.
Ik bleek contact te hebben gelegd met een stel kids die met de porto’s onderling aan het spelen waren maar de verbinding wat te zwak om een exacte locatie te verstaan men bevond zich op enkele KM voor Düsseldorf.
Ik heb geprobeerd mijn mail adres door te geven en zo een exacte plaats van hun stand punt te kunnen krijgen maar de verbinding brak op en werd te veel verstoord door andere gebruikers die vermoedelijk met TQ onderling werkten.
Mijn Alan HP 446 heeft geen scan functie voor TQ en mijn Conrad porto-tje die wel over deze functie beschikt heeft niet voldoende RX capaciteit om de sqwels te openen tijdens het scannen en de TQ mee te scannen.
Thuis eens na gemeten en op een geschatte afstand van ca. 70~75 km uitgekomen!!
Dit is dan wel het absolute hoogste punt van Nederland en de condities waren slecht volgens de TOPO kaart.
Ik ben zeker van plan om nog een poging te gaan wagen als de atmosferische omstandigheden beter zijn dan vandaag.
Wellicht dat mensen uit Noord Limburg mee willen werken tegen die tijd.

Groetjes Rolf-lim-z en observant in deze Yoeri

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jan 2006 21:23 
Member

leuk man!

Stephan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jan 2006 21:46 
Moderator

Dat is een leuk verhaal Rolf!
Het kan best dat gezien de hoogte waarop jij je bevond dat die afstand gehaald is door door de hoogte en niet door condities.
Lijkt me leuk om daar een keer af te spreken!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jan 2006 22:50 
Member

Vorig jaar april was ik ook op het drielandenpunt met m'n ICom F22SR (met TQ scanfunctie). Op 1 van de kanalen zat toen een restaurant wat daar staat waarbij het personeel opdrachten doorgaf aan de keuken. Ik moet zeggen dat het erg lollig was toen ik de TQ had gevonden en irritante geluidjes hun keuken in stuurde. Ongetwijfeld zullen ze het zelf rete irritant gevonden hebben, maar ik (en het groepje mensen waar ik mee was) hebben heerlijk gelachen om de reacties die we terug kregen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jan 2006 00:06 
Moderator

Ook een leuk verhaal ja!
Was de TQ toevallig 10 (94.4)?
Wel apart trouwens, een porto zonder display die TQ kan scannen, hoe weet jij dat welke toon het is of zet hij hem er dan gewoon in oid?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jan 2006 00:11 
Member

Natuurlijk even opgewarmd achter een bak leut en naast de koffie machine staat een Kenwood TK..... met een groen led die gaat branden als ik zend op ch 8 8)
er was nouwelijks volk op het terras dus ik kon geen TQ scannen.
Maar we zaten met twee man aan de bar toen het Belgische gezin arriveerde met de auto en ik me voorstelde als labyrint kabouter, wij dubbel van het lachen en het personeen maar kijken naar die twee idiooten aan de bar die onzin uitkramen over een radio :wink:

Groetjes Rolf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jan 2006 00:17 
Moderator

Het lijkt me echt een keer leuk om daar een meeting te organiseren Rolf!
Tip: als je nu een scanner/ontvanger thuis op een UHF buitenantenne aansluit en de externe luidspreker uitgang van die scanner/ontvanger op je pc aansluit en laat opnemen kan je altijd kijken of je thuis ook binnenkomt vanaf een locatie!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jan 2006 00:43 
Member

Nog niet aan gedacht ik heb hier nog rec-all werkt perfect in combi met een scanner maar er zitten ook nog wat mensen hier in de buurd die met pro apparatuur werken kwestie van hun venen tippen dat ik weer een poging ga ondernemen.
Zelf zit ik in vogelvlucht 26km van af de toren en enkele rit was 32km (was met de bedrijfs bus en dan moet ik onder de 500km p/j blijven :( )
et vrouwtjes was we dus die kon ook niet achter een van de andere protos gaan zitten.

Dank voor de tip!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jan 2006 00:45 
Member

Gert Jan schreef:
Tip: als je nu een scanner/ontvanger thuis op een UHF buitenantenne aansluit en de externe luidspreker uitgang van die scanner/ontvanger op je pc aansluit en laat opnemen kan je altijd kijken of je thuis ook binnenkomt vanaf een locatie!

Ja dat heb ik hier ook al eens gedaan
maar dan met een LPD die ik toen net gekocht had.
scanner op een LPD frequentie gezet, en dan een post elastiek om de Microfoon heen van een 27 Mhz setje.. en dan zenden op de LPD en luisteren op 27 Mhz porto :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jan 2006 15:41 
Member

Dat checken kan in principe ook met een programma als Simplex, men maakte mij hier laatst op attent op het FRN netwerk.

personal website - embedded RoIP client

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]