Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 23 sep 2017 07:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2008 18:24 
Site Admin

Een aantal weken geleden heb ik een Uniden Bearcat 3500 XLT gekocht. Deze scanner heb ik een soorte van cadeau gegeven, waarna ik er weer een voor mezelf heb gekocht.

Toen begon de ellende:

Een exemplaar met een kapotte adapteraansluiting. Het stekkertje van de adapter/oplader "pakte" niet, zat los in de aansluiting. Pas bij heel hard drukken maakte hij contact ergens achterin de aansluiting, maar zat toen enorm klem dat het stekkertje met grote kracht losgetrokken moest worden. Dit had ook weer het gevolg dat de geelkleurige plastic isolatie van het stekkertje beschadigd was.

De scanner en adapter met veel moeite en gezeur omgeruild bij een winkel in Breda. (70 km heen en 70 km terug gereisd met de bus en een uur in de winkel gestaan)

Alles in de winkel bekeken en getest, werkte goed. Thuis weer de programmering van 1500 kanalen met een kabeltje en software erin gezet en toen begon de ellende weer: op nagenoeg de hele VHF band een kakafonie van ERMES en P2000 signalen. Op de rest van de banden een continue uitslag van de s-meter. Ik dacht dat er misschien iets fout was gegaan met het programmeren, bijvoorbeeld dat alle frequenties in WFM stonden geprogrammeerd, maar dit was na meerdere malen controlleren toch NFM.

Vandaag de scanner maar per post retour gestuurd met het verzoek voor restitutie van het aankoopbedrag, nu maar hopen dat ze dit inwilligen.

Een paar weken geleden las ik in een onderwerp op het forum waarin iemand anders ook problemen heeft met de 3500 XLT, namelijk een kapot display.

Gelijk een waarschuwing naar de leden toe, mocht je een 3500 XLT kopen, check deze dan op bovenstaande problemen.

Mijn vertrouwen in Uniden Bearcat is door dit alles bijna tot het nulpunt gedaald...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 feb 2008 22:29 
Member

Jammer van deze problemen Remon,
Ik heb de 3500 nu ruim een jaar en ben er nog steeds tevreden mee.
Problemen met de adapteraansluiting of display heb ik tot op heden niet gehad.
Oversturingsproblemen zijn er wel maar daar hebben bijna alle (portable) breedbandscanners last van. In vergelijking met de Icom R20 valt het best wel mee. Ik gebruik de 3500 ook regelmatig met een buitenantenne; een P2000 mast staat hier een paar honderd meter vandaan en die geeft wel wat problemen op een paar frequenties in de 170 MHz.
Afgelopen zondag was ik even bij de Arena (020 tegen 010) en daar ging de 3500 over z'n nek op diverse UHF freq's door een mix van een Entropia datakanaal en de freq's van de reportage-verbindingen.
Was jou locatie niet vlakbij die zendmast in Lopik? Ik kan me wel voorstellen dat het daar mis gaat...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 feb 2008 00:17 
Site Admin

P2000 hangt niet in de Gerbrandytoren. De zenders zijn zo ongeveer overal even sterk.

Dat ik met het derde exemplaar van pakweg 130 tot 200 MHz P2000 signalen hoor, duidt dat echt wel op een defect.

Het eerste exemplaar (cadeau gegeven) heeft geen last van dit euvel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 mei 2013 09:02 
Member

Wel laat,maar ik las het met belangstelling,omdat ik net een 3500XLT heeft gekocht.
Ik woon 500 meter bij hoogspanningsmasten vandaan.
Kan ik daar nog vreemde dingen van verwachten?

Ruud.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 mei 2013 12:35 
Member

ook ik heb al enige tijd een 3500xlt, en ben er blij mee.

Ik ben bang, dat je helaas 2x een maandagochtend-model heb gehad :)

Stephan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 mei 2013 12:56 
Member

ook hier al een tijdje een 3500, zonder problemen. Gebruik de voedingansluiting niet meer tegenwoordig, maar in het verleden dagelijks, ook zonder problemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 jun 2013 16:25 
Member

Tja, het wordt saai. Maar de mijne heb ik ook al 3,5 jaar en werkt feilloos. (ook op een X50)
Nooit problemen mee gehad. (trouwens ook bij die winkel in Breda gekocht).
Misschien kun je een forumlid met een 3500 vragen om langs te komen om te kijken of die er ook ontvangstproblemen bij jou mee heeft. Het zou kunnen zijn dat er een apparaat in de buurt straling afgeeft.

Mvg Ron

Bearcat UBC3500XLT * Bearcat UBC280XLT * Bearcat UBC785XLT * Baofeng UV-5R * Baofeng BF-888S * Sirio discone * "Slappe Arnold" * Diamond X30 * Diamond X50 * Diamond SRH771 * Diamond RH779 * Nagoya UT-308 UV

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jun 2013 12:10 
Site Admin

Ik heb 5 jaar geleden mijn geld al teruggekregen. :)

Ik had sowieso een tweede exemplaar binnen handbereik om het e.e.a. te vergelijken. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jun 2013 00:29 
Member

Oeps niet naar de datum gekeken, sorry :oops:

Bearcat UBC3500XLT * Bearcat UBC280XLT * Bearcat UBC785XLT * Baofeng UV-5R * Baofeng BF-888S * Sirio discone * "Slappe Arnold" * Diamond X30 * Diamond X50 * Diamond SRH771 * Diamond RH779 * Nagoya UT-308 UV

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 jun 2013 21:44 
Member

Het zal best wel een goede scanner zijn,alleen het inprogrammeren is zo verrekte moeilijk,en onlogisch.
Waarom kan het nu niet zo zijn dat je gewoon die frequentie intikt en opslaat,dan is toch alles oke?
Nog een vraagje,als je hem reset,is dan alles weg,is hij dan helemaal leeg?
Je kunt er dan niets meer mee doen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]