Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 26 sep 2017 12:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 647 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 dec 2015 17:37 
Member

ramon286 schreef:
Loodgell is zeker niet de meest handige oplossing van tegenwoordig.
Met lipo kan je zoveel meer
Cellen met ingebouwde spanningscontroller kosten niet veel meer, maar hoge capaciteit bij kleine afmetingen.
Lipo kan ook bij rc winkels gehaald worden. B.v. Hobbyking ofzo. Ander optie=> ebay laptop accu van uitlopende series. Nieuw => geen vraag meer => dumpprijzen.
Nadeel is wel dat je even goede lader hiervoor nodig hebt, maar dat geld voor elke accu.

Ik hou niet zo van een Potentiele Bom onder mn Zadel.
Lipo Batterijen zijn mij te link zowel bij het laden en bij gebruik (Ontlading).
En als je dan ook nog met goedkope zooi aan komt zetten is het nog gevaarlijker.
Li-Ion zou nog kunnen dan wel 18650 van een goed merk Eden van Kato of zo = Panasonic.
En dan nog een goede lader vinden.

Maar toch zou ik dan eerder voor NiMH Gaan

Maar LoodGell is zo slecht nog niet:

Zeer simpel te laden. (simpele overal verkrijgbare lader er op en 8 Uur later vol).
Redelijk Goedkoop.
Hoge stroom sterkte.
Lange Levensduur.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 dec 2015 17:40 
Member

Citaat:
Mooie Zaklamp Gert Jan.

Knives and Tools Heeft ook een nieuwe lamp van hun huismerk Eden die verrekte veel op die lamp van jou lijkt.

Het is de Eden TDL25 en is verkrijgbaar in de Regular en de Police versie. voor €79.95
Allebei 450 Lumen

(Fenix TK16 kopie?)

Citaat:
Zou zomaar kunnen alleen hebben die de helft minder lichtopbrengst voor hetzelfde geld..

Als ontwikkelaar van de Eden TDL 25 wil ik even reageren op deze stelling.

We hebben heel bewust voor de compacte XP-G LED (450 lumen) gekozen aangezien die in een 34mm lampkop veel beter tot zijn recht komt dan de grotere XM-L of XP-L LEDs (900 tot 1000 lumen). Deze hebben een groetere reflector nodig om goed te bundellen.

Het resultaat is dat de TDL25 een krachtigere bundel heeft dan de Fenix TK16 bij een meer dan 2x zo lange brandduur.
En omdat de warmteontwikkeling beperkt blijft kan hij onder normale omstandigheden continu op de hoge stand blijven branden.

En nee, het is zeker geen kopie. Hij is langer op de markt dan de TK16 en de bediening is totaal anders (draairing + 2 standen tail switch). En de constructie ook.

We gaan overigens enkel om commerciele redenen ook een XP-L versie te maken (1000 lumen), maar dat is zeker niet op alle punten een verbetering. De bundel zal iets breder maar minder krachtig zijn en de brandduur op de hoogste stand zal beperkt zijn vanwege de warmteontwikkling.
Een temperatuursensor zal er wel voor zorgen dat de LED niet oververhit raakt, door de lichtopbrengst op tijd te verlagen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 dec 2015 17:54 
Moderator

Frans W schreef:
Als ontwikkelaar van de Eden TDL 25 wil ik even reageren op deze stelling.

We hebben heel bewust voor de compacte XP-G LED (450 lumen) gekozen aangezien die in een 34mm lampkop veel beter tot zijn recht komt dan de grotere XM-L of XP-L LEDs (900 tot 1000 lumen). Deze hebben een groetere reflector nodig om goed te bundellen.

Het resultaat is dat de TDL25 een krachtigere bundel heeft dan de Fenix TK16 bij een meer dan 2x zo lange brandduur.
En omdat de warmteontwikkeling beperkt blijft kan hij onder normale omstandigheden continu op de hoge stand blijven branden.

En nee, het is zeker geen kopie. Hij is langer op de markt dan de TK16 en de bediening is totaal anders (draairing + 2 standen tail switch). En de constructie ook.

We gaan overigens enkel om commerciele redenen ook een XP-L versie te maken (1000 lumen), maar dat is zeker niet op alle punten een verbetering. De bundel zal iets breder maar minder krachtig zijn en de brandduur op de hoogste stand zal beperkt zijn vanwege de warmteontwikkling.
Een temperatuursensor zal er wel voor zorgen dat de LED niet oververhit raakt, door de lichtopbrengst op tijd te verlagen.

Welkom op het forum Frans en vergeef ons onze stelling over de TDL25! :oops:
Er is momenteel zoveel te koop dat men soms door de bomen het bos niet meer ziet, men (ik eigenlijk ook!) kijkt meer naar de absolute opbrengst in lm dan naar andere dingen.
Ik persoonlijk zweer bij de modellen van Fenix omdat ze erg goed bevallen.
Verder is er ook zoiets als "zoveel mensen, zoveel zinnen", de één wil zoveel mogelijk licht, de ander wil zo vér mogelijk kunnen schijnen, smalle bundel, brede bundel, voor elk wat wils..
Ik zelf zou geen andere lamp meer willen dan de TK12 en vooral de TK16.

Mooi dat we nu ook een ontwikkelaar van lampen op het forum hebben Frans!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 dec 2015 22:16 
Member

Bij de Vergelijking heb ik alleen maar gekeken naar het uiterlijk. :oops:

Maar wees eerlijk de TDL25 en de TK16 lijken ook wel veel op elkaar kwa vormgeving.
Maar ik was wel op de hoogte van de verschillen.

Maar verder is de TDL25 een hele mooie lamp.

Maar net wat Gert Jan zegt: de meeste mensen willen zo veel mogelijk Lumens.

Het zelfde gaat op met Hi-Fi Apparatuur des ter meer Watts hoe beter.
Terwijl de Gevoeligheid van Luidsprekers veel belangrijker is (SPL 1W/1M)

Eindelijk een Expert in ons midden van ons LampenFreaks.
Terwijl we er zelf ook al veel over weten.

Welkom Frans.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 feb 2016 17:03 
Member

Het is stil geworden in deze rubriek...

Ik heb ondertussen de onderstaande Fenix lampjes in huis gehaald.
CL25R; E01; MC11; PD35 2014-editie.
Vanzelfsprekend is K&T de leverancier van al dit moois :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 feb 2016 21:37 
Moderator

PA4DHG schreef:
Het is stil geworden in deze rubriek...

Ik heb ondertussen de onderstaande Fenix lampjes in huis gehaald.
CL25R; E01; MC11; PD35 2014-editie.
Vanzelfsprekend is K&T de leverancier van al dit moois :)

Leuk spul Charles, voor welke toepassingen gebruik je dit alles?
Ik heb momenteel in de auto voor calamiteiten de TK35 met 2000lm, thuis heb ik de TK35 met 820lm voor algemeen gebruik/klusjes.
In de keuken voor allerlei toepassingen een TA21, boven idem, tevens dienen deze lampen als backup als de stroom zou uitvallen ivm de zeer langdurige werkduur van 165u (een volle week) op de laagste stand (genoeg in het donker).
Voor op het werk de TK16, het werkpaard.
In de TK35's zitten 3400mAh cellen, in de TA21 3100, in de TK16 zit ook een 3400mAh, helaas passen in de TA21 geen 3400mAh, die zijn te dik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 maart 2016 13:17 
Member

CL25R:
Lijkt me wel duidelijk wanneer je deze lamp bekijkt op de site van K&T.
Ook handig voor de zomeravonden als je buiten zit.

E01:
Wat valt hierover te vertellen? Gewoon een simpel handig lampje om altijd bij je te hebben.
Jammer alleen dat er geen koord oid bijgeleverd werd om 'm aan je broek bij te dragen.

MC11:
Bijzonder handig lampje. Kun je gewoon op tafel zetten en de lampkop schuin om bv een soldeerwerkstuk van extra licht te voorzien. Blijft verrassend goed stabiel staan.

PD35 2014-editie:
Hét kleine lichtkanon :D Universeel toepasbaar. Voor als je echt veeeeeeel licht wilt.
Er werd ook een foudraal meegeleverd voor aan de broekriem. Netjes en handig.

En alle lampen werden geleverd incl. bijhorende batterijen.
Geen lader erbij, maar die had ik al in huis incl. een paar Eden 18650 oplaadbare accu's.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 647 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]