Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 17 nov 2017 19:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 647 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 dec 2015 22:33 
Moderator

Charles schreef:
Da's een boel licht voor veel euroos.

Dat laatste is maar relatief als je er veel plezier van hebt en er lang mee doet. :mrgreen:
De TK12 die ik in 2010 gekocht heb is ook nog steeds als nieuw en is vaak mee geweest op reis, trouwe rakker!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 dec 2015 18:41 
Member

Hebben jullie ook ervaring met de fietslampen die bij Knives and Tools op de website te vinden zijn?
Ik heb deze universele houder gebruikt voor zo'n Fenix lampje, maar het rammelt als een gek op de klinkerwegen :cry:
Daar ben ik behoorlijk in teleurgesteld. Zouden de echte fietslampen voor op het stuur wel aanmerkelijk vaster zitten? Bijvoorbeeld dit model wat op mij al iets beter overkomt dan de standaard fietsverlichting wat er reeds op zit bij aankoop van je fiets.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 dec 2015 20:56 
Moderator

Er is heel erg veel te vinden op fietslamp gebied, het is wel zo dat je eerst een beetje moet weten wat je wilt of niet wilt.
Fel genoeg of super fel, oplaadbaar of niet, vaste montage of zoals jij in een losse houder..zoveel mensen zoveel zinnen.
Zelfbouw is ook leuk en dan kan je echt iets maken volgens eigen wensen.
Je kunt ook hier eens kijken voor wat meer betaalbare fietslampen, de lampen van K&T zijn vrij aan de prijs: http://www.fietsverlichtingstore.nl/cat ... hting.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 dec 2015 22:11 
Member

Dank voor de link Gert Jan. Die kende ik nog niet.
Dat K&T duurder is valt eigenlijk wel mee, je krijgt een kwaliteitsprodukt voor je geld :)

Voor mijn toepassing zijn twee zaken van belang:
goed licht (hoe meer en verder, hoe beter) en -vooral- trillingsvrij op klinkerbestrating. Helaas zijn lang niet alle fietspaden mooi strak geasfalteerd :(
Afneembaar lijkt me wel heel fijn, vooral in de zin diefstal van de lamp te voorkomen.

Voor minder dan €80 zou het toch moeten lukken, denk ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 dec 2015 01:06 
Moderator

ramon286 schreef:
Vandaag eens een test op het werk gedaan.
We zijn opzoek naar een goede industriele lichtbron om duidelijk verschil te zien tussen snijband en tapijt.
Gebruiken nu led verlichting, bestaande uit veel normale leds in een matrix. Hebben nodig veel licht, juiste belichtingshoek om goede schaduw te maken en afstand. Tot nu toe geen bevredigind resultaat, tot vandaag de doorbraak. De prive zaklampjes van mij en Gert Jan. De ssc p7 duiklamp van dealextream lijkt te voldoen, de tk12 lijkt te kort te komen. Dan komt het lichtkanon de tk35 dat is de indrukmaker van de dag. Heel engeniring is onder de indruk. Nu even kijken of de leverancier van industriele lampen hier overheen komt. Morgen hoor ik antwoord, maar denk dat de tk35 onovertroffen blijft.
Wat we zoeken meer licht als de tk35, kleinere bundel, waardoor meer licht op kleinere oppervlakte bij grotere afstand. Wie kan dat overtreffen? Ik denk tot nu toe niemand. Wie een beter alternatief heeft is welkom. Wel met goede specs en overtreffende trap van de tk35. Wens iedereen succes met zoeken en bennerg benieuwd.

Zou de TK16 of TK35UE uitkomst kunnen bieden?
Je weet wat voor licht er uit de TK16 komt, de TK35UE is met 2x die lichtsterkte echt bizar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 dec 2015 02:15 
Member

Gert Jan schreef:
Ik kon het niet laten :oops:
Afbeelding

2000 Lumens? :shock:

Dat is wel heeeeel Fel voor zon kleine Zaklamp.
En ook nog QuadCore.
Het zijn net Computer Processors die Cree LED's ieder jaar een nieuwe en Feller.
Het zou me niets verbazen als er met een paar jaar Zaklampen te krijgen zijn met 10.000 Lumen.
Gaat snel hoor kun je zien aan PC Processoren van vandaag de dag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 dec 2015 13:32 
Moderator

Haha ja, het moet toch een keertje ophouden zou je denken?;-)
Handig is ook de laagste stand waarmee je toch een aantal dagen continu licht hebt.
Er zijn nu ook al lampen met meer dan 4000lm maar die zijn een behoorlijk stuk duurder en schakelen na een minuut automatisch terug in lichtsterkte ivm warmte, waarvoor heb je dan zo'n felle lamp uitgebracht denk ik dan..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 dec 2015 20:57 
Member

Gert Jan schreef:
Er is heel erg veel te vinden op fietslamp gebied.
Zelfbouw is ook leuk en dan kan je echt iets maken volgens eigen wensen.

Zelfbouw is ook leuk.

Ik zit er zelf aan te denken om goedkope LED Dagrijverlichting voor een Auto te kopen bij de Action.
En die dan met wat Tie-Wraps op mijn Mountainbike te monteren aan weerskanten van het stuur.
Schakelaartje er tussen.
En dan een 12Volt Sealed Lood-Zuur Batterij onder het Zadel monteren.
Maar ik moet nog even denken hoe ik dat wil doen moet wel netjes gebeuren natuurlijk.

Dan heb je mooie FloodLight op je Fiets. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 dec 2015 15:33 
Moderator

Ik weet niet of die accu zo'n goed idee is..
Een heleboel pagina's terug staat een zelfbouwproject van Ramon, die heeft een heel erg mooie en krachtige lamp op mijn fiets gemaakt!
Deze combinatie is in begin 2009 tot stand gekomen en werkt nu nog steeds super.
De informatie over dat project begint zo'n beetje vanaf pagina 12 in dit topic, véél leesplezier!;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 dec 2015 10:00 
Member

Loodgell is zeker niet de meest handige oplossing van tegenwoordig.
Met lipo kan je zoveel meer
Cellen met ingebouwde spanningscontroller kosten niet veel meer, maar hoge capaciteit bij kleine afmetingen.
Lipo kan ook bij rc winkels gehaald worden. B.v. Hobbyking ofzo. Ander optie=> ebay laptop accu van uitlopende series. Nieuw => geen vraag meer => dumpprijzen.
Nadeel is wel dat je even goede lader hiervoor nodig hebt, maar dat geld voor elke accu.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 647 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]