Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 17 nov 2017 19:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2008 15:42 
Site Admin

Af en toe moet ik sommige berichten corrigeren als admin/moderator. In alle gevallen is dit niet met opzet gedaan, maar ik kan een paar tips geven:

Quoten:

Vaak worden berichten op de volgende manier gequote:

Afbeelding

Zoals je kan zien met een lege regel ertussen.

Een betere manier is:

Afbeelding

Zoals je kan zien rechtstreeks eronder.

Het forum plaatst er automatisch een lege regel tussen, geef je zelf een lege regel, dan plaatst het forum er dus twee lege regels tussen..

Afbeeldingen of foto's:

Vaak worden er foto's rechtstreeks van een andere website gebruikt. Soms worden de foto's gehost via de eigen webspace of webserver.

In bovenstaande gevallen komt het helaas af en toe voor dat de foto's niet meer beschikbaar zijn doordat ze (door jezelf) zijn verwijderd. Oudere onderwerpen met nuttige bruikbare informatie zoals modificaties worden dan incompleet.

Af en toe zie ik hele grote foto's of afbeeldingen op het forum verschijnen. Mijn verzoek: sla de foto's of afbeeldingen eventueel op en verklein deze foto's of afbeeldingen tot maximaal 750 pixels in de breedte, hoogte maximaal 1000 pixels. Dit kan met paint, irfanview, photoshop etc.

Tip: sla in alle gevallen de foto op bij een degelijke gratis afbeeldingen/foto host. Ik kan http://www.tinypic.com aanbevelen. Foto's worden daar onbeperkt bewaard en als je klaar met uploaden bent kan je een direct bruikbare link kopieren en hier op het forum plakken.

Links/URL's/websiteadressen

Controleer altijd de geplaatste links/URL's/websiteadressen of deze werken. Aan doodlopende links heeft niemand wat.

Soms zie ik (extreem) lange links/URL's/websiteadressen op het forum langskomen.

In sommige links staat een zogenaamde (session) ID, voorbeeld:

index.php?id=78fgfdjkdhj3jh543g24fg34jh23fgh4fg231g4gf5g

In zo'n geval kan je ?id=78fgfdjkdhj3jh543g24fg34jh23fgh4fg231g4gf5g verwijderen van de link waardoor deze veel korter wordt.

Bij plaatsen van links van Conrad.nl of Marktplaats.nl kan je bij het product of de advertentie ook een directe verkorte link kopieren en hier op het forum plakken. De niet verkorte links van Conrad.nl werken niet.

Een andere manier om lange links in te korten is deze achter een woord of zin te verstoppen, voorbeeld:

Afbeelding

Wat resulteert in: Naam van de link

Een andere optie om de link te verkorten is op http://www.tinyurl.com. Daar kan men een lange link invoeren, op de knop klikken waarna er een zeer korte link uit komt rollen. Deze verkorte link kan je dan in je berichten gebruiken.

Mochten er vragen, tips of opmerkingen zijn, dan lees ik dat graag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 jul 2008 14:32 
Site Admin

Ik wil dit onderwerp nogmaals onder de aandacht brengen.

Nog dagelijks gaat het quoten en het plaatsen van afbeeldingen niet op de correcte wijze. Vooral foto's moet ik nu telkens met de hand resizen en elders hosten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 jul 2008 18:22 
Member

Nee joh, je haalt gewoon de [img]-tags weg en vervangt ze met url's. Vervolgens PM je de desbetreffende gebruiker dat z'n plaatjes te groot zijn. Eerst thumbnailen, dan pas mag je ze opnieuw plaatsen.
Zoiets moet je bij de gebruiker zelf leggen en zeker niet zelf blijven doen. Zo blijf je bezig.

(tenzij je dat leuk vindt natuurlijk :twisted:)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 jul 2009 17:14 
Site Admin

Ik zie steeds vaker dat het quoten niet op de juiste manier gebeurd.

Als ik dit eigenhandig recht ga zetten, dan krijg ik klachten dat ik in posts zit te editten.

Dus mijn verzoek om direct onder de [/quote] te beginnen met typen, dus geen extra lege regel plaatsen. Dit doet het forum zelf al.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]