Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 26 sep 2017 12:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 apr 2009 16:16 
Site Admin

Een oproep aan alle nieuwe leden en mensen die lid willen worden:

Wil je een (specifieke) vraag stellen in een nieuw of bestaand onderwerp en is je vraag beantwoord? Laat je vraag en eventuele overige berichten dan gewoon staan! Ook als je niet meer van plan bent om het forum in de toekomst te bezoeken!

Helaas is het meerdere malen voorgekomen dat (nieuwe) leden hun vraag beantwoord zien worden en dat diegene dan al zijn sporen uit gaat wissen op het forum. Dit door middel van alle geplaatste berichten te wijzigen in berichten zonder inhoud. Zojuist ben ik dit fenomeen helaas weer tegen gekomen.

Dit forum beschikt over een schat aan informatie en ook jouw bericht maakt daar deel van uit! Het is zeer zonde en bijzonder kwalijk als men dat gaat verpesten. Ook gaat het gepaard met veel (onnodig) werk voor de beheerder en moderators. Deze moeten alle lege berichten, reacties, quotes en discussies ten gevolge van verwijderen omdat onderwerpen anders niet meer goed te volgen zijn.

Ben je het hier, als potentieel nieuw lid, niet mee eens? Registreer je dan niet op dit forum en stel je vraag ergens anders!

In het vervolg zal de eerstvolgende die zich hier weer schuldig aan maakt een algehele ban krijgen op naam, IP adres en e-mail adres. Hierdoor is het ook niet meer mogelijk om het forum op enige wijze te bekijken!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 apr 2009 16:54 
Member

Wat je eventueel kan doen is de tijd die je krijgt voor het editen op 1 uur zetten. Kleine foutjes moet je wel kunnen ontdekken in die tijd, en dan heb je dit soort 'eigencensuur' niet meer. Werkt perfect op een ander forum :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 apr 2009 01:57 
Member

Ik phpBB zit ook een functie waarmee je in kan stellen dat iemand zijn text niet meer kan veranderen nadat er een antwoord op gekomen is.
Misschien is dat een optie ??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 apr 2009 02:55 
Site Admin

Ik wil niet al te veel beperkingen instellen. Dan verpesten een paar rotte appels het voor de rest.

Heb momenteel ingesteld dat berichten tot een week na het plaatsen aangepast kunnen worden.

Mocht iemand in de fout gaan, dan is de schade tenminste nog te overzien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 feb 2011 22:21 
Moderator

Hoe is het momenteel ingesteld Remon?
Het is altijd makkelijk om berichten en/of overzichten bij te werken.
De keren dat iemand al zijn berichten leeghaalt is op één hand te tellen denk ik, zeker op dit forum.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2011 10:15 
Site Admin

Momenteel is het als volgt ingesteld:

Berichten wijzigen: 1 week
Berichten verwijderen: 2 dagen, of er moet al een reactie op zijn gekomen.

Zelfs 1 week is al ruim. Soms zie je, vooral met nieuwe leden, dat ze hun eerste bericht leeghalen als hun vraag beantwoord is. Dan heb je niks meer aan het topic en is weggooien de enige optie. Niet leuk voor de leden die moeite doen om iemand te helpen.

Als een lid een bericht/overzicht wilt aanpassen, dan kan die dat aangeven in het topic of per PB. Ik zal de wijzigingen/aanpassingen/toevoegingen dan doorvoeren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2011 16:29 
Moderator

Tja, misschien krijg je nu weer de zelfde discussie als op het andere forum maar als je altijd van het negatieve uitgaat lijdt het positieve eronder..
Je kunt het hele forum op slot zetten maar dan ga je anderen beperken in hun vrijheid, als iemand even een linkje wilt herstellen omdat een foto het niet meer doet moet hij/zij eerst bij jou aankloppen ipv dat hij/zij het zelf even kan doen.
We hebben het misschien twee keer meegemaakt in die vijf en half jaar tijd dus persoonlijk vind ik het nogal meevallen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2011 17:40 
Site Admin

"Het hele forum op slot" is wel sterk overdreven.

Maar het is een weloverwogen besluit/maatregel welke op duizenden forums wordt toegepast, omdat elke forumbeheerder te maken heeft met leden die de functie misbruiken. Om constant elke week 1000 accounts te controleren of iemand zijn sporen opeens (gedeeltelijk) uit heeft gewist, is geen doen. Als ik dit al zal doen en ik zie opeens iemand die het heeft gedaan, dan is de schade meestal groot. Heb in het verleden al tientallen topics weg moeten gooien, wat ik vreselijk zonde vind.

De moeite om een bericht voor iemand aan te passen op zijn/haar verzoek is veel kleiner.

Het grappige van het andere forum: degenen die er het ergst tegen waren, beseffen nu ook dat het een goede maatregel was van mij en zijn nu ook helemaal om...

PS: het is (veel) vaker voorgekomen dan twee keer in het bestaan van dit forum.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2011 18:20 
Moderator

Ik had gelijk, het gaat de kant op van het andere forum.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2011 18:51 
Site Admin

Deze maatregel had ik al in 2007 ingevoerd. Toen dacht ik dat het wel weer eraf kon, wat ik had gedaan. Meteen werd er misbruik van gemaakt en in 2009 heb ik het weer heringevoerd.

Heb er nog niemand over horen miepen...

De afgelopen paar jaar heb ik niks aan het forum veranderd of gewijzigd, dus het gaan geen enkele kant op.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]