Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 21 nov 2017 10:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2009 09:00 
Member

Hallo,

al tijden gebruik ik een Hema universele lader voor AAA/AA accu's. Prima ding, accu's komen netjes vol te zitten als zijn ze vlak na het laadproces wel behoorlijk warm (net nog vast te pakken). Grootste nadeel: ding slikt of 2 (AA) of 4 (AA/AAA) accu's en ik heb apparatuur waar er 3 in gaan... da's dus rommelen met een setje van 6 en dan 4 plus 2 opladen en zo.

Kom ik laats bij de Aldi een Topcraft lader tegen, waar elke accu (AA/AAA) in elk van de 4 laadpunten individueel geladen wordt. Da's dus 1 tot 4 AA of AAA accu's door elkaar heen laden. Ideaal dus, maar deze lader blijkt de accu's lang niet vol te krijgen... waar ik met de Hema lader zo'n 8 uur kan scannerluisteren met 3 stuks 2700mAh AA accu's, gaat na laden met de Topcraft lader de scanner na hoogstens 2 uur al uit... Miskoop van 15 euro dus.

Nu ben ik op zoek naar een goede lader met de volgende eigenschappen:
- 1 tot 4 accu's (AA/AAA0 individueel te laden
- ook netjes volle accu's na het laden
- redelijk universeel, niet specifiek voor 1 bepaald speciaal merk accu's
- geen aanslag op de portemonee (lees: budget tot maximaal 100 euro voor een topklasse ding, liefst niet meer dan de helft daarvan)

Nu denk ik aan de GP Powerbank V600, die voor ongeveer 45 euro te koop is (inclusief 4 2700mAh accu's). Voldoet in elk geval aan het eerste punt en in de manual staat dat er ook andere accu's in kunnen (maar ze pushen uiteraard hun eigen accu's door iets te murmelen over andere laadeigenschappen van andere merken accu's).

Wie heeft ervaring met die V600 of heeft een andere suggestie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2009 10:47 
Member

Kijk eens op Conrad.nl, die heeft veel soorten laders voor een redelijke prijs.
Ik heb er ook een van Conrad de Voltcraft KC 983 en die voldoet al jaren.

KLIKERDEKLIK

Die HEMA lader heb ik ook (41210760) De accu's worden idd erg warm maar het voordeel is dat die ook in de auto gebruikt kan worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2009 17:22 
Site Admin

Linkjes van Conrad gekopieerd vanuit de adresbalk werken niet. ;) Bij elk artikel staat een knopje "directe productlink" of iets in die trant, die werken wel.

Een andere goede lader is de Maha Powerex C9000. Mits je de batterijen er niet uithaalt volgens de gebruiksaanwijzing, want anders sloop je de wikkel van de batterijen. Ondanks dat euvel is het toch een hele goede lader.

Hier goedkoop te krijgen: http://sk.nkon.nl/maha-c9000-eneloop.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2009 17:28 
Member

Remon schreef:
Linkjes van Conrad gekopieerd vanuit de adresbalk werken niet. ;) Bij elk artikel staat een knopje "directe productlink" of iets in die trant, die werken wel.

hmm, je hebt gelijk :?

Dan maar de pagina opnieuw oproepen en zoeken op acculaders.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 nov 2009 10:56 
Member

Ik heb hele goede dingen gelezen over de Maha inderdaad, maar ook over de Voltcraft laders die je bij Conrad kunt kopen. Ik zie daar de BC500 en de UFC5 staan, die beide wel kunnen wat ik wil en ook nog eens netjes geprijsd zijn.

De Maha is iets duurder, maar kun je ook veel meer configureren. Dat is een voordeel als je het nodig hebt, maar in normaal gebruik waarschijnlijk een nadeel (want per laadbeurt extra werk). Op dit moment neig ik naar de BC500.

Dank voor jullie suggesties!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 nov 2009 14:43 
Member

Voor de liefhebber hieronder even mijn vergelijking:

Afbeelding

(sorry voor de verkleining, maar anders paste het niet, klikken = groot ;) )

Op dit moment is de voorkeur bij mij als volgt:
1 - Maha Powerex MH-C9000, vanwege de uitgebreide functionaliteit (als snellader en gewone lader te gebruiken en om accu's in topconditie te brengen en houden)
2 - Voltcraft IPC-1L, erg goede rpijs/prestatieverhouding, maar geen snellader, geen 12v input en ook minder accu-verbeter mogelijkheden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 aug 2010 21:03 
Moderator

Ondanks dat dit topic al wat ouder is toch ook even mijn inbreng.
Ik heb sinds kort een Voltcraft IPC-1 van maar liefst 59 euro...
Het ding is lastig te bedienen, zit geen verlichting op het display (indruk wordt wel gewekt op sommige foto's), traag, van zeer goedkoop materiaal gemaakt, afwerking is belabberd.
Hier een filmpje, let vooral op de reactie eronder.

Verder heb ik gemerkt dat mijn GP 2500 cellen bijna allemaal minder van capaciteit zijn na één jaar, gemiddeld zitten ze rond de 1900mAH.
In het verleden kocht ik bij de Conrad elke zoveel jaar een nieuwe Charge manager maar die krijgen allemaal stuk voor stuk na verloop van tijd de nodige kuren in de vorm van defecte laadschachten en andere ellende, ook bij de 2010 is dat het geval, is dus de laatste die ik gekocht heb.
Eigenlijk zou het tijd worden dat er een kleiner formaat van de Li-ion 18650 cel beschikbaar komt, Nicad en NiMH is niet betrouwbaar genoeg en ook niet meer van deze tijd.
De Eneloop cellen zijn een stapje vooruit maar ook weer niet echt anno 2010.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2010 14:14 
Member

ik heb de gp powerbank V800
Afbeelding

Stephan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 aug 2010 14:02 
Moderator

Heb je de foto nog even gecontroleerd nadat je hem geplaatst hebt? :wink:
Heb overigens een MAHA C9000 besteld ivm de bedroevende tegenvaller de Voltcraft IPC-1.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 aug 2010 02:31 
Site Admin

Let wel op dat je de batterijen niet volgens de gebruiksaanwijzing in de Maha lader stopt.

In de gebruiksaanwijzing staat dat je eerst de pluspool in moet voeren en dan de rest van de batterij (de minpool) in de klem moet drukken.

Op deze manier snijdt het contact de folie van de batterij kapot.

Probleem is een jaar geleden door mij gemeld bij Maha en doorgespeeld naar de ontwerpafdeling. Misschien heb je kans dat nieuwe exemplaren er geen last meer van hebben.

De veilige methode zonder de wikkel/folie van de batterij te beschadigen is eerst de minpool invoeren, klem naar achteren veren en dan de pluspool op zijn plaats brengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]