Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 25 sep 2018 18:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 aug 2010 23:26 
Moderator

In Woudenberg doen wij eerst de minpool in de lader, net zoals wij eerst de broek aan doen en dan pas onze schoenen :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 sep 2010 18:04 
Member

Gert Jan schreef:
Ik heb sinds kort een Voltcraft IPC-1 van maar liefst 59 euro...
Het ding is lastig te bedienen, zit geen verlichting op het display (indruk wordt wel gewekt op sommige foto's), traag, van zeer goedkoop materiaal gemaakt, afwerking is belabberd.

Ik heb dan de IPC-1L (maximaal 700mA per schacht).
Snelladen lijkt me niet zo best voor de batterijen vanwege de heftige warmte ontwikkeling.
Lastig te bedienen is waar (zeker niet intuïtief),je moet hem even doorhebben.
Zeer goedkoop materiaal,integendeel,de lader gaat hier al een paar jaar mee,de veer-en drukkontakten nog in perfecte staat.
Geen verlichting op display,nog nooit gemist,maar zou wel handig zijn (als het niet te fel is).
Moet er wel bij vertellen dat het gebruik niet wekelijks is.
Redelijk geprijst en voldoende mogelijkheden.
Hopelijk ben je meer tevreden met de Maha (als veelgebruiker :wink: ).

-Ed

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010 01:36 
Moderator

PD1EU schreef:
Gert Jan schreef:
Ik heb sinds kort een Voltcraft IPC-1 van maar liefst 59 euro...
Het ding is lastig te bedienen, zit geen verlichting op het display (indruk wordt wel gewekt op sommige foto's), traag, van zeer goedkoop materiaal gemaakt, afwerking is belabberd.

Ik heb dan de IPC-1L (maximaal 700mA per schacht).
Snelladen lijkt me niet zo best voor de batterijen vanwege de heftige warmte ontwikkeling.
Lastig te bedienen is waar (zeker niet intuïtief),je moet hem even doorhebben.
Zeer goedkoop materiaal,integendeel,de lader gaat hier al een paar jaar mee,de veer-en drukkontakten nog in perfecte staat.
Geen verlichting op display,nog nooit gemist,maar zou wel handig zijn (als het niet te fel is).
Moet er wel bij vertellen dat het gebruik niet wekelijks is.
Redelijk geprijst en voldoende mogelijkheden.
Hopelijk ben je meer tevreden met de Maha (als veelgebruiker :wink: ).

-Ed

Hoi Ed, ja, die MAHA is een stuk beter, groter ook en daardoor handiger.
Materiaal is veel beter dan het pennenplastic van de IPC1 (die overigens nog 2 euro duurder geworden is), groot en helder display, helder verlicht (gaat automatisch aan als er accu ingelegd wordt, bediening is kinderlijk eenvoudig, aflezing idem, per cel laat hij steeds twee maal de capaciteit van dat moment, laadstroom, verstreken laadtijd en voltage zien, dit gaat doorlopend door dus je ziet steeds van elke accu wat de status is.
Echt een topper, vind hem ook beter dan de duurdere Charge managers van Conrad.
Levensduur kan ik nog niets van zeggen maar als alles gaat zoals het nu aanvoelt komt het wel goed denk ik.
Enige puntje van kritiek (we blijven tenslotte Hollanders) is dat het display continu verlicht blijft tijdens de activiteiten, boeit me eigenlijk niet zo maar als we dan toch aan het reviewen zijn... :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010 23:15 
Member

Met het display van de Maha kun je 's nachts een kamer aardig verlichten, weet ik uit ervaring. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 sep 2010 02:03 
Moderator

elsinga schreef:
Met het display van de Maha kun je 's nachts een kamer aardig verlichten, weet ik uit ervaring. ;)

Mag ik hieruit concluderen dat jij ook uiteindelijk voor de MH-C9000 gegaan bent?
Ik vind het echt een verademing tov de Voltcraft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 sep 2010 09:31 
Member

Yep, gebruik nu al een tijdje de MHC-9000. Heel tevreden. Schokkend trouwens hoe slecht mijn accu's al waren geworden... Dus heb ik een stapeltje nieuwen gekocht. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 sep 2010 21:00 
Moderator

elsinga schreef:
Yep, gebruik nu al een tijdje de MHC-9000. Heel tevreden. Schokkend trouwens hoe slecht mijn accu's al waren geworden... Dus heb ik een stapeltje nieuwen gekocht. ;)

Ik zag ook dat de MH-C9000 niet overdrijft met de opgegeven capaciteit, wat wel opviel is dat hij 2500mAh cellen heel ver doorlaadt tot bijna 3500mAh, met break-in in ieder geval.
Ergens heb ik gelezen dat de lader ook zacht zou zoemen maar dat heb ik niet gemerkt.
Inmiddels heeft hij meerdere setjes opgeladen, de lader heeft nog geen rust gehad dus :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 sep 2010 00:03 
Site Admin

Dat 3500mAh erin stoppen komt omdat er energie als warmte verloren gaat tijdens het laden. Tijdens het "break-in" programma wordt de capaciteit bepaalt aan de hand van de ontlaad stroom vermenigvuldigt met de tijd totdat ze leeg zijn. Dit gebeurt een paar keer en na een keer of 3 (dacht ik) wordt het gemiddelde berekend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 sep 2010 20:48 
Member

Bij NiMh acculaders is het belangrijk dat er een z.g."Delta Peak" op zit.
Deze laad dan de accu`s eerst tot ze de max spanning bereikt hebben en dan gaat hij nog iets hoger (ongeveer 5mV per cel). Zo laad je de cellen precies volgens het boekje.
En ja, dan worden ze wel warm. :)

Bearcat UBC3500XLT * Bearcat UBC280XLT * Bearcat UBC785XLT * Baofeng UV-5R * Baofeng BF-888S * Sirio discone * "Slappe Arnold" * Diamond X30 * Diamond X50 * Diamond SRH771 * Diamond RH779 * Nagoya UT-308 UV

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 sep 2010 17:09 
Moderator

Alle GP penlites die ik hier heb liggen zijn onder de opgegeven capaciteit, geen idee of dat toeval is.
De Top Craft accu's die ik destijds via Remon kreeg van de Aldi of Lidl (weet het niet meer) doen het nog steeds prima, dat is wel opmerkelijk aangezien die zeker drie tot vier jaar oud zijn, ze zitten dicht tegen de opgegeven waarde van 2100mAh aan.
De accu's van het Conrad eigen merk zitten ook onder de opgegeven capaciteit al is het niet veel, het betreft wel nieuwe cellen dus misschien komen die nog wat bij.
Vorig jaar of het jaar ervoor heb ik ook nieuwe Ansmann cellen gekocht, die was ik al vergeten maar die zaten dus in een Yup.
De Ansmann cellen staan nu op de pijnbank en ik zal het resultaat hier posten als ze klaar zijn.
Was ik nog bijna de Eneloop's vergeten, die behoren 2000mAh te zijn volgens opgave en minimaal 1900mAh, die zaten dus allemaal ruimschoots op 1980mAh dus dat zit wel goed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]