Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 05 dec 2023 03:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: sirio gainmaster antenne
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2017 19:06 
Member

via marktplaats een 27mc bakkie gekocht , moet wel nog een antenne hebben . mijn vraag is : is dit een goede keuze als ik voor deze antenne ga https://www.classicinternational.eu/ant ... in-master/
alvast bedankt voor jullie meedenken
grtjs
paul

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 mei 2017 17:57 
Member

Hoi Paul,

Ik heb nu een half jaar een nieuwe Sirio Gain-master. Hij bevalt goed en is makkelijk in elkaar te zetten. Ik heb wel veel storing maar had dat eerder ook met andere antennes. Ze zijn niet goedkoop maar dan heb je wel kwaliteit. Of het nou echt de ultieme antenne is dat weet ik niet. Bij mij staat de Gain-master nu op 6M spoel hoogte maar ik zet 'm binnenkort op mijn andere antenne buis en dan komt ie op 10M spoel hoogte. Ik hoop dat ik dan ook minder storing heb. Ik kom 20kM verder op S9 binnen met 30W van de President Lincoln ll. Een maatje van me die vlakbij woont drukt daar hetzelfde maar hij zit met een Venom halfwave GPA maar stuurt 40W uit met zijn CRT 6900N V6. Hij heeft een beetje meer vermogen maar zijn antenne staat ongeveer op de zelfde hoogte.. Ik merk dus weinig verschil tussen een Gain-master en een GPA van 39,50. Een 5/8 zoals de Gain-master heeft volgens mij een lagere opstraal hoek wat weer goed voor DX is maar dat weet ik niet zeker. Ik heb een Gain-master gekocht omdat ik 'm er wat professioneler en degelijker uit vond zien. De nieuwerwetse GPA zijn van heel dun aluminium gemaakt en buigen snel. Dus als je het je kan veroorloven zou ik een Gain-master kopen

Groet, Willem

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur