Radiohobby.nl

Hét forum over radiocommunicatie!
Het is nu 13 nov 2019 01:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Meeting in Utrecht?
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 dec 2005 00:41 
Hoi mensen.
Ik ben hier terecht gekomen via het scannerforum.
Ik heb namelijk sinds vorige week een setje portofoons en die zouden standaard een bereik van 5km hebben.
Nu wil ik het uit gaan testen ben dus druk bezig geweest met het uitpeilen op scanner.
Nu is er niemand die me wegwijs kan maken want ik ken niemand in zuid/zuid-oost utrecht met een scanner of portofoon.
Ik zit nu op kanaal 2 van mijn motorola t4502 portofoon en het is stil aan de band.
Zouden jullie een een meeting kunnen uitvoeren?
Ik ben morgen heel de dag in de lucht.

Mailen over mogelijke afspraak met betrekking tot test kan naar ikkes_ik@yahoo.com

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Meeting in Utrecht?
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 dec 2005 01:48 
Site Admin

Jeroen schreef:
Hoi mensen.
Ik ben hier terecht gekomen via het scannerforum.
Ik heb namelijk sinds vorige week een setje portofoons en die zouden standaard een bereik van 5km hebben.
Nu wil ik het uit gaan testen ben dus druk bezig geweest met het uitpeilen op scanner.
Nu is er niemand die me wegwijs kan maken want ik ken niemand in zuid/zuid-oost utrecht met een scanner of portofoon.
Ik zit nu op kanaal 2 van mijn motorola t4502 portofoon en het is stil aan de band.
Zouden jullie een een meeting kunnen uitvoeren?
Ik ben morgen heel de dag in de lucht.

Mailen over mogelijke afspraak met betrekking tot test kan naar ikkes_ik@yahoo.com

Die 5 kilometer waar vaak over wordt gesproken in advertenties en op de verpakkingen kunnen alleen in uiterst gunstige omstandigheden worden gehaald. Denk dan aan bijvoorbeeld een groot stuk open land, dus zonder obstakels.

In stedelijke gebieden kan het bereik makkelijk teruglopen tot 500 meter, maar als je in Utrecht bovenop de Dom gaat staan zal je zomaar 10 km kunnen halen. (en tijdens condities misschien nog veel meer)

Groeten,
Remon

PS: Registreren op dit forum is gratis en binnen een aantal seconden gepiept, met als voordeel dat je priveberichten kunt verzenden en ontvangen van en naar andere leden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 dec 2005 17:03 
Member

Citaat:
In stedelijke gebieden kan het bereik makkelijk teruglopen tot 500 meter, maar als je in Utrecht bovenop de Dom gaat staan zal je zomaar 10 km kunnen halen. (en tijdens condities misschien nog veel meer)

Ik het heb met een setje Twin Talker porto's met verse batterijen vanaf de Nieuwe Waterweg tegenover de Stena Line naar Hoogvliet gepraat waar men op de 10e verdieping zat. Hemels breed schat ik een kilometer of 15.

groeten John R

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Meeting in Utrecht?
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 jan 2006 11:55 
Member

Remon schreef:
Een aantal keren uitgeprobeerd in de bebouwde kom van Assen, in een omgeving met meest gezinswoningen.
Dochterlief erop uit gestuurt, ze moest wat voor haar zelf halen en ik bleef thuis op de bank.
Als ik na meet op de kaart (= mapsource CitySelect Europe) dan is de verbinding tot 600 m betrouwbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur